Ebben a különleges, mégis édes kooperatív játékban a játékosok a Szurdokerdőt próbálják meg minél alaposabban felfedezni.
De ez a felfedezés nem egy délutáni séta az erdőben: szörnyekkel kell csatároznotok, különböző készségekre és felszerelésekre rátenni mancsotok, nem utolsó sorban pedig igyekeznetek kell legyőzni a sötét rengeteg mélyén rejtőző gonoszt. A fordulókra osztott játék végén vagy együtt nyertek… vagy együtt veszítetek. Vajon mennyire lesztek ügyesek?
A játék menete:
A játékosok egy hatalmas erdőt, a Szurdokerdőt, fedezik fel a játék során. A társasjátékban az erdőt a játékosok bővítik az erdőlapkák segítségével, így a felfedezendő terület egyre nagyobb és nagyobb lesz. Kalandozzatok, fedezzétek fel Szurdokerdőt és győzzétek le a rengeteg végén váró szörnyet! Vajon sikerrel jár a küldetésetek vagy beletörik a kardotok?
Játék előkészületek és szabályok:
Miután mindenki választott magának egy hőst, vegye magához a hozzá tartozó hőstáblát, erőkártyát és figurát, majd pedig egy kék (hősök gömbjeinek és zsarnokok veszélyszintjének jelölése) és piros (a hősök életpontjainak jelölése) jelölőt is. Majd keressétek meg a kezdőlapkát (a hátlapja eltér a többi lapka hátlapjától) és a zsarnoklapkát.
Ez utóbbit helyezd a játéktér szélére és ennek tetejére helyezd összekeverve a maradék erdőlapkát. Következő lépésként képpel lefelé fordítva keverjétek meg a szörnyjelölőket és rakjátok a játéktér szélére. Külön-külön keverjétek meg és alkossatok 3 lefelé fordított különálló húzópaklit. A jelölőket helyezzétek mindenki számára könnyen elérhető helyre, ez lesz a közös készletetek.
Már kezdődhet is a játék! Az lesz a kezdőjátékos, aki a legutóbb járt erdőben.
Minden forduló két egymást követő fázisból áll:
1. fázis: Felfedezés
A fázis során a játékosok 1-1 lapkával bővítik az erdőt. Az óramutató járásával megegyező irányba haladva húzzatok egy-egy lapkát az erdőlapkapakli tetejéről - ezt felfordítva bővítsétek valamelyik irányba a már meglévő erdőt. (Figyeljetek arra, hogy a már meglévő utak folytatódjanak és kerüljétek el a zsákutcákat!)
2. fázis: Kaland
A kezdőjátékossal kezdve mindenki dob a 4 hőskockával és egy egy akcióhoz rendeli azokat. Az eredményeknek megfelelően irányítja majd a saját hősét. (Dobás előtt ellenőrizd le, hogy van-e hatással rá méreg.) Ha nem tetszik valamelyik dobás, akkor egyszer újradobhatod a kocka eredményét - ezután bármilyen sorrendben végrehajthatod őket. Lépés, összpontosítás, különleges akciók, megidézés!
Lépés: A hőskocka 1-2-3-as értékű oldalai. A játékos köteles végrehajtani a lapka hatását.
Összpontosítás: A kockák 4+ értékű oldalai. Ezáltal juthat a játékos gömbhöz (ezt csak a következő körtől lehet felhasználni).
Különleges akciók: A hőskocka 5 és 6-os értékű oldalai.
Megidézés: A kocka bármelyik oldala duplázva. Ezáltal a kör végéig jár egy plusz erőkocka.
Győzzétek le a szörnyeket, jussatok el az erdő szélére és nézzetek szembe a szörnyű zsarnokkal, aki elől nincs menekvés. Fedezzétek fel a sűrű rengeteget, ha pedig merésznek érzitek magatokat, akkor ugorjatok fejet az 5 részes kampányba!
Légy bátor és tedd próbára tudásodat az egyszemélyes játékmódban, ahol egy kétfős hőscsapatot irányíthatsz. A fordulók menete ugyan az, mint a rendes játék során.
A Szurdokerdő kalandorai játékban saját kedvetekre állíthatjátok a nehézségi szintet. Egy különleges kalandos társasjátékról van szó, amely könnyen értelmezhető és rengeteg változatosságot rejt magában az egyszemélyes játékmódtól kezdve egészen a nehézségi szint megválasztásáig.
Vajon ti elsőre legyőzitek a nagy zsarnokot?
Átlagos játékidő: 35 perc
A doboz tartalma:
1 szabálykönyv, 4 hőstábla, 4 hősfigura, 4 hőskocka (piros), 4 csatakocka (fekete), 4 erőkocka (lila, zöld, kék, narancssárga), 4 piros jelölő, 6 kék jelölő, 24 erdőlapka, 25 zsákmánykártya, 12 eseménykártya, 4 hőserőkártya, 8 barlangkártya, 5 fogadókártya, 6 zsarnokkártya, 3 töviskártya, 1 dühöngőszörnyek-kártya, 1 dühöngőzsarnokok-kártya, 20 szörnyjelölő (gomba, növény, szellem, csontváz, kígyó), 5 zsákmányjelölő, 3 eseményjelölő, 5 méregjelölő, 5 tövisjelölő, 4 kristályjelölő, 1 fagyjelölő, 3 levélpajzsjelölő, 3 +1-es pajzsjelölő, 1 +1-es csatakocka-jelölő, 22 küldetésjelölő (6 gomba, 2 üresüvegcse, 4 táborhely, 10 romlás).
Vadregényes erdő, szörnyek, kincsek, különleges képességek… Az a helyzet, hogy imádok fantasy világokban kalandozni, főleg, ha ez a világ ilyen szép grafikával tárul a szemem elé. A Szurdokerdő kalandorainál ez az első szembetűnő dolog a set up során. Kipakoljuk az ezerféle lapkát, jelölőt, pici kockát és egyebet, és egy nagy kavalkádot látunk magunk előtt – de csodaszép kavalkádot.
A feladatunk egyszerűnek tűnik, de korántsem az: le kell győznünk a zsarnokot. A zsarnok nagyon erős, így aztán rendesen fel kell tápolnunk a kis hőseinket, ha tényleg egy ütőképes csapattal akarunk rárontani a gonoszra. Persze mindenki másban erős, ezért érdemes már a játék elején mérlegelni, hogy melyik hősöket válasszuk. Amúgy mindegyik cuki, a jelölőjükről nem is beszélve.
A körünkben először fel kell fedeznünk Szurdokerdő szörnyekkel teli zegzugait, aztán ha legyőztük őket és megszereztük a kincseket, elpusztíthatjuk a zsarnokot. A dobozban sok zsarnokkártya található, ahogy zsákmányból is akad bőven, így aztán a sokadik játékra is marad még meglepetés – szörny lapkából rengeteget felfordítunk majd, a zsákmány kártyákból viszont nem túl sokat.
A szabályok. Nem megérthetetlen játék, de azért elsőre nehéznek tűnik majd az értelmezése a sok apróság miatt. Maga a játékmenet könnyen érthető, de érdemes rászánni az időt, és úgy a legjobb, ha valaki elmagyarázza a többieknek, mit is kell csinálni – ahogy a legtöbb esetben.
A Szurdokerdőt játszhatjuk akár egyedül is, ilyenkor két hőst irányítunk, és a készítők egy 5 állomásból álló kampánnyal is készültek, ha már megismertük a játékmenetet és a legnehezebb szinten is legyőztük a zsarnokot. Variációból amúgy nincs hiány, az alapjátékon túl barlang és kocsma kiegészítőt is találunk a dobozban, plusz ha már jók vagyunk szörnygyepálásban, nehezíthetünk is a játékmeneten. Ez csakis rajtunk – és persze a kockákon múlik.